01 November 2008

o viata de 70 de centi

Am vazut la Realitatea o emisiune despre campania Pampers - OMS - Unicef pentru vaccinarea copiilor din Africa impotriva tetanosului. Nu pot sa nu scriu despre asta, la cum m-am lipit cu gura cascata de ecran, desi mi-e teama ca o sa fiu patetica raaauuu. Ma controlez si zic.

Pentru ca au o reclama atat de puternic emotionala si penetranta, acum o sa alerg la farmacie sa imi cumpar un pachet de servetele umede Pampers. Dar despre emisiune. In mod total neasteptat, mi-a placut de Andreea Marin, care a vorbit foarte frumos despre implicarea ei in proiectul asta. In mod cu totul asteptat, imi vine s-o bat pe Corina Dragotescu, mi se pare ca sufera de o anumita forma de isterie care o impiedica sa lase pe oricine sa-si termine fraza.
Woman, have a break! Ar trebui s-o ia aia de la Kit Kat intr-o parodie de-a lor.

Am retinut cateva lucruri:
- in Africa, din cauza saraciei, la fiecare 3 minute un copil moare din cauza tetanosului;
- cumparand un produs Pampers cu sigla campaniei, salvezi viata unui copil. Pampers doneaza pretul unui vaccin din pretul fiecarui produs;
- planul campaniei este ca in urmatorii 3 ani aceasta boala cumplita sa fie eradicata la nivel mondial, prin vaccinarea a cateva sute de milioane de femei gravide si nou-nascuti;
- moartea provocata de acest virus este cumplita: muschii se contracta provocand facturi ale oaselor si dureri incredibile;
- nici macar nu mai e vorba de pensionari care n-au bani de lapte sau de oameni carora le-au luat apele casele; e vorba ca in tarile mai sarace ca a noastra mii de copii mor in chinuri greu de imaginat.


Ma impresioneaza ce solutie usoara si ce impact teribil are toata treaba asta: faptul ca undeva in lume, un copil va supravietui pentru ca tu ai cumparat un pachet de servetele sau de scutece. Chiar daca nu ii vei cunoaste niciodata chipul sau numele, chiar daca nu iti va multumi niciodata, viata asta costa 70 de centi.

2 comments:

Rareș said...

Ai povestit mai frumos decât a narat campania :)

Ramona Gabar said...

multumesc, asta pentru ca m-a impresionat povestea asta....