13 November 2008

20 de minute

Am vazut un vorbitor extraordinar. Am vazut si un discurs amuzant si inteligent. M-am gandit la cum am fost eu mutilata prin educatie si la ce voi face cu oamenii mici pe care ii voi cunoaste in timpul vietii.
M-am gandit la povestea fetitei care era cat pe ce sa fie diagnosticata cu tulburari de concentrare si sedata. La pasiune. La drumul bun.
Pe Ken Robinson l-am cunoscut din intamplare, la un curs (ah, printr-o inregistrare!). Are niste povesti fantastice, care schimba un pic perspectiva asupra copiilor si a lucrurilor pe care le-am putea invata de la ei.
Nici nu se pune problema sa nu-l ascultati.

http://www.ted.com/ - Ideas worth spreading

9 comments:

Anonymous said...

cum adica mutilata prin educatie?

Ramona Gabar said...

pai cum zice nea' Ken.

costel said...

e amuzant nea ken
doar k or avea toti copii creativitate, dar nici 1 % nu sunt artisti. si nu toata lumea e mutilata de educatie. daca nu ti-ai dat seama deja, eu sunt cu stiintele exacte si nu am nici o inclinatie sa creez artistic. si in orice sistem de educatie din lume tot ca un magar as canta

Ramona Gabar said...

nea Ken zice ca problema e ca toti, si noi aia de-am fi avut vreo alta sansa, si voi aia talentati la matrici, suntem educati la fel. matematica, stiinte, sport.
plus ca n-ai de unde sti exact. ca n-ai voce nu inseamna ca, de ex, n-ai fi fost un excelent designer de ceasuri, stiu io... gablonzuri, Mercedes-uri...

costel said...

mai crede-ma ca am stat 20.03 minute sa il ascult pe nenea ken. Si are dreptate. E o problema, dar care e solutia? Daca le dai copiilor posibilitatea de alege, cati dintre ei aleg arta din lene, si mai grav cati dintre aia buni la matematici aleg arta ca la varsta de 6 ani aveau impresia ca le place dansul?

Ramona Gabar said...

povestea e complicata si greu de descalcit aici. problema e ca nu toate posibilitatile de dezvoltare primesc sanse in scoala.
am asistat acum cateva zile la o discutie in care Cristian Tudor Popescu povestea cum ii invata el pe copii matematica pe vremea cand era profesor, cu referinte in realitatea imediata. si cum copiii aia intelegeau matematica nu ca pe ceva abstract care nu foloseste nimanui niciodata mai departe de inmultire.
in fine, desi fiecare poate interpreta cum simte problema asta, acest domn, Sir Ken ca sa zic asa, este consilier pe educatie in mai multe guverne din Europa si Asia, deci probabil ca stie el niste chestii....

Anonymous said...

costel are dreptate.

discursul este funny smart and all that dar in primul rand este idealist si pur teoretic.

educatia este facuta pentru mase iar masele sunt prin esenta lor mediocre si necreative.

iar sistemul de invatamant este o metoda de standardizare creata de societate care nu are nimica de'a face cu creativitatea.

daca vorbesti de scoala sau educatie in general, da omoara creativitatea. dar e ca si cum ai spune ca mersul cu masina duce la lipsa de miscare, e nesanatos, deci toata lumea ar trebui sa mearga pe jos incepind de maine.
which is bullshit.
daca ai chef sa mergi pe jos, nu te opreste nimeni. la fel si cu educatia. daca ai chef sa faci altceva nu te opreste nimeni.

bineinteles ca sistemul nu este flawless si e posibil ca unele talente sa'ti fie trecute cu vederea. dar asta se intampla tocmai pentru ca sistemul de educatie nu este conceput pt nivelul individual.

educatia nu o incurajeze niciodata creativitatea pentru ca nu creativitatea e targetul in cazul asta.

my 2 cents...

costel said...

pana la urma ken asta are intradevar un discurs amuzant si inteligent, ceea ce il face politicianist. si a da exemple particulare faimoase e un fel de a ne lua ochii de la imaginea de ansamblu. pana la urma calitatea educatiei se vede in calitatea vietii si asta e o chestie statisitica. so nu e locul de asa o discutie lunga si f probabil eu nu sunt persoana potrivita sa vb despre asa ceva. una peste alta ne-am antrenat si azi creierul pentru apocalipsa

Ramona Gabar said...

:))) pai eu astepta apocalipsa cu mintea alba, ma, daca as sti ca vine! mi-am propus de altfel ca pana in 2012 sa fac ceva ion aceasta privinta. am inceput cu o amnezie usoara.