25 April 2008

Scara mea de bloc - deliciu a la Delicatessen

Ramona intra in scara ei de bloc asa cum intri intr-un film noir

Duc din ce in ce mai mult lipsa unui aparat de fotografiat, pentru ca (aproape vorba bancului) pe unul l-am vandut si pe unul l-am stricat. Dar ori de cate ori se mai intampla ceva dubuioso-amuzant la mine pe scara, oftez ca n-am cu ce imortaliza.
Pe scurt, scara mea de bloc este locul de munca al pensionarilor care locuiesc acolo, munca full time si uneori overtime. Pentru ca in afara de vreo 4 apartamente (inclusiv al meu) pe scara mea locuiesc numai pensionari, ei au creat o atmosfera sumbru-detectivista, cu implicatii sentimentale si rivalitati asumate, atmosfera uneori amuzanta, ca umorul negru totusi.

Seful de scara este - ca orice sef de scara - foarte vigilent. Trebuie sa stie cine intra in bloc, in ce scop, la cine merge si cat are de gand sa stea. Nu-i scapa nimic. Paradoxal, nu poarta ochelari. Nu e schizofrenic. E si mester, dar nu foarte priceput. Daca ai un necaz de natura tehnica, pretinde sa fie primul si eventual singurul om abordat. Are un pitbull imens. Poti sa il deranjezi la orice ora din noapte. Adora sa se simta util. Odata l-am trezit pe la 3 noaptea si a stat sa vegheze munca celor de la Electrica la panoul meu electric.
El se trezeste inaintea mea si, la ora la care eu plec spre birou, el: taie crengi uscate, uda flori, planteaza arbusti, sapa in gradina, varuieste pomi, aduna gunoaie, pune afise, vopseste bancute, muta ghivece, dar mai ales.....urmareste!!!
Se semneaza intotdeauna Administratia, dar eu stiu ca e el, our big brother.

El si ceilalti pensionari din bloc stau in fata blocului cat e lumina si vreme buna si isi fac de lucru. Gradina din fata blocului nostru ar putea rivaliza cu gradinile Versailles-ului daca am avea la fel de multi bani. Liftul se vopseste o data pe luna. Afisele se deruleaza cu repeziciune ca nici n-apuci sa le digeri cum trebuie si nici sa te amuzi in tihna. Sambata e adunarea asociatiei de locatari. Ultima data a fost suspendata in lipsa de cvorum. Trebuie sa trec o data. Am scris corect: o data.


No comments: