12 March 2008

Orasele mele ca niste femei II

Lui Cristi i-a placut ideea mea si zice ca si el si-a imaginat de multe ori orasele ca pe niste femei. Asa ca ne-a scris un text despre Iasi.

Nu vei sti niciodata varsta ei. Nu vei sti niciodata pe cine a iubit mai mult dintre toti acei amanti minunati si galanti. Nu vei sti niciodata de cate ori a fost internata in spitale din cauza nenumaratelor pneumonii sau tentative de sinucidere. Nu vei sti niciodata daca ploile ce o insotesc mereu fac parte sau nu din garderoba ei. Nu vei sti niciodata cate mangaieri au alunecat timid si fragil pe rochiile ei lungi. Nu vei sti niciodata de ce acei copii in pantaloni scurti sunt innebuniti dupa ea. Nu vei sti niciodata daca sunt ai ei sau nu. Nu vei sti niciodata de ce portile caselor nu sunt niciodata incuiate. Nu vei sti niciodata de ce nu te poate refuza, de ce nu te poate iubi, de ce nu te poate uri. Nu vei sti niciodata de ce tigarile au o alta savoare in prezenta ei. Nu vei sti niciodata de ce isi musca din cand in cand buza inferioara. Nu vei sti niciodata de ce degetele ei lungi se misca usor prin aer, ca si cum ar mangaia fluturi mari si colorati. Nu vei sti niciodata ce amintiri ii starnesc florile galbene, sticlutele goale de parfum si scrisorile din hartie cretata. Nu vei sti niciodata de ce…

2 comments:

Anonymous said...

Aaauuu ce text frumos despre Iasi!!! Mi s-a facut dor de acasa, gratie lui Cristi, multumesc:)
Imi place ideea cu femeile oras, poate o sa scriem si eu despre femeia Dablin :)

Iulia said...

Pai haide sa scriem ca sa-l punem acilea la colectie! :)

hai, te pupam si deschide-ti sufletul pentru Iisus! Lol :)