05 March 2008

despre frati si cinematografie...


Sau despre Joel si Ethan Coen si Fargo...


Intai de toate, vreau sa va transmit de aici din Amsterdam ca eu sunt bine sanatoasa, ceea ce va doresc si dvs, alaturi de fericire si sanatate, ca-i mai buna decat toate. :)
Apoi, vreau sa va informez cu mandrie ca la Rental Shopu' din spatele casei, de unde mergem noi seara sa luam filme, au pe langa multe alte titluri blocbasteriene, urmatoarele dvd-uri la inchiriat: "Cum mi-am petrecut sfarsitul lumii", "A fost sau n-a fost" si "Gadjo Dilo". Am I proud or what? :)
Iar voi astia care ati vazut Fargo al fratilor Coen deja, de nu stiu cate ori si de nu stiu cati ani, vreau sa aveti un pic de rabdare si toleranta pentru incantarea mea. Pentru ca nu stiu vreun film cu: rapiri, rascumparari, prostituate batute in moteluri, soti criminali, politisti impuscati in cap, zapada, sange pe zapada, criminali maruntiti os cu os in tocatorul de lemne care sa imi fi placut mai mult. Nimic amelian, nimic inocent, nimic sensibil, nimic frumos colorat sau animat de dragoste si teluri nobile. Nu, doar o comedie neagra, fascinanta prin simplitate si prin o banalizare adorabila si incredibila a violentei.
N-am mai stat cu sufletu' la gura asa de la seria cu Bourne, n-am mai vorbit singura cu televizorul de la Dallas si nu m-am mai implicat cu atata patima in rasturnarile de situatie de la Steaua -Middlesbrough!
Vi-l recomand deci! Aaa.... si stati fara grija... am tinut io minte unde a ingropat Steve Buscemi , geanta aia cu 920.000 de dolari! (erau 1 mil, dar 80.000 a trebuit sa ii imparta cu ala, care oricum vroia si jumate din mashina, parca 40.000 de dolari americani nenica, nu-i ajungeau, ma rog, hai ca vedeti voi singuri). Dar oricum, serios, am tinut minte, as vrea sa va rog sa mai vada cineva filmul, ca io nu le am cu geografia, deci era South Dakota sau Minnesota? Ca stalpul din gard l-am retinut!
Mama, ce mult mi-a placut si de fratii astia Coen si de Steve Buscemi (ma inclin!) si de doamna insarcinata Frances care este incredibila si deci are Oscaru' ascasa tocmai pentru rolul asta.
Aaaa... si cand va uitati la el, fiti atenti la accent, yeah? yeah? :)

No comments: