10 March 2008

CODRUL BUNELOR MANIERE

Inca de la inceputul existentei sociale a umanitatii , niste indivizi mai pretiosi decat altii au impus niste norme de comportament, pe care daca nu le respectam intocmai, suntem categorisiti drept mitocani sau cum ar zice Sorin Ovidiu Balan niste ‘’scursuri ale societatii‘’. Aceste norme de inalta conduita sunt adunate si scrise intr-un fel de Sfanta Scriptura a societatii numita ‘’ Codul bunelor maniere ‘’ ale carei reguli trebuiesc respectate mai ceva ca Cele 10 Porunci.

De cate ori ne-am dorit sa nu ne asumam apartenenta la aceasta religie si sa traim intr-un fel de codru al bunelor maniere .

Voi veni cu niste situatii rupte din viata, pe a caror lista as dori sa o prelungiti pana cand voi face febra musculara la degetul aratator din cauza folosirii indelungi a scrollului in timp ce le citesc.

  • Intr-o zi de vara cand ne este f sete dupa ce am alergat de dimineata pana seara intr-un oras plin de praf pe o temperatura care depaseste 40 de grade la umbra si ni se ofera apa intr-un pahar care nu depaseste 100 ml . De cate ori ne-ar fi permis sa cerem reumplerea paharului fara sa ni se zica ‘’ vai … dar ce sete ti-a fost ‘’?
  • Cand venim morti de foame si scopul principal este acela de a manca, se va gasi de fiecare data cineva care sa zica: ‘’ hai sa-l asteptam si pe X . Tocmai a plecat de acasa … dar vine in 40 de min‘’. Personal as dori sa nu fiu asteptat ... si nici sa astept.
  • Mi-ar mai placea de asemenea sa nu fiu descaltat la usa.
  • Si sa-i refuzam pe toti cei care ne ofera cu zambetul pe buze fluturasi publicitari despre diverse rahaturi care nu ne-au interesat si nu ne vor interesa vreodata.
  • Vi s-a intamplat sa asteptati la frizerie uitandu-va ca la o cursa intre cei doi frizeri ? unul bun si unul prost - sperand ca va castiga cel bun… Niciodata nu castiga cel bun… Va va invita cu multa bunavointa cel mai prost spunandu-va ca e disponibil . O fi nepoliticos sa-i zici ca nu ai vrea sa-ti masacreze podoaba capilara si ca ai dori sa astepti la colegul lui?
  • Cand ti se cere un foc in timp ce fumezi si nu doresti deloc sa fii sociabil. Aici e mai nasol – esti obligat sa oferi, desi n-ai chef, ca doar fumezi si nu poti sa zici ca n-ai . Si va trebui sa astepti in ploaie si vant sa reuseasca sa-si aprinda tigara . Mi-ar placea sa-i zic lipsit de politete: ‘’ nu-ti dau … ca mi-e lene si bate vantul si ploua , si va trebui sa te astept mai ales ca dupa fata nici nu stii sa-ti aprinzi tigara ‘’.
  • Sa-i spunem unei persone plictisitoare cu care ne intalnim in metrou ca nu avem chef de conversatie fara sa inventam scuze de genul ‘’ trebuie sa cobor, ma duc spre usa ‘’ sau ‘’ iau metroul din spate ca o sa schimb la Victoriei ‘’. Nu ! Pur si simplu mi-ar placea sa-i zic ca nu vreau sa stam de vorba, ca ma plictiseste, ca desi cobor peste 7 statii si el/ea la fel, imi doresc ca sa nu-i ofer acest timp.
  • As dori sa nu fiu catalogat nesimtit pentru ca citesc felicitarile primite cu diferite ocazii in drumul spre cosul de gunoi. Le apreciez , am retinut mesajul, voi trimite una la randul meu, dar nu imi doresc sa le pastrez pt ca nu am ce face cu ele si nici colectionar nu sunt .

Aceasta lista ar putea continua pana la cer si inapoi.

As mai dori sa mai punctez ceva in final: Cel mai mare dusman al libertatii este aceasta expresie impersonala ‘’NU SE FACE‘’. Cati dintre cei care v-au spus ca ‘’nu se face’’ au argumentat aceasta expresie? De principiu as dori sa nu fiu impiedicat sa fac lucruri care nu deranjaza pe nimeni doar din considerentul ca ‘’NU SE FACE‘’ .

No comments: