12 October 2009

la sfarsit de anim'est

(google ma anunta despre blogul meu propriu si personal: this page is in romanian. - mirare, stupoare. - da, ma, stiu, me lame! ce naiba sa fac, nu m-am nascut si eu in elvetia, mama ma-sii!)
s-a terminat anim'est, iar aseara am vazut filmuletele premiate, doua ore de filmulete premiate insemnand in capul meu un singur lucru: s-au dat muuulte premii, rait??
bine, am retinut si remarcat:
* un filmulet cu un baiat facut dupa chipul si asemanarea lui pete doherty, never drive a car when you're dead, un melanj absolut simpatic de personaje spooky si intamplari absurde, un fel de familia adams emo in viziunea unui tim burton neamt.
* un videoclip cu animatiile lui plympton, rulz.
* o animatie simpatica, post!, despre un postas care fluiera obsedant pe strazile unui satuc, ale unei mici insule de bucurie naiva. bucuria vine de la el, asa ca el e un fel de inger pazitor al locului. ("locul" e un sat ce calareste stingher o mare de fum si pucioasa, lumea adevarata. lumea adevarata, care va sa zica, e lumea in care postasii NU inventeaza scrisori superbe pentru un pic de fericire in plus.)
* marele castigator, fantoma de la cinema, foloseste cateva artificii interesante. mi-a placut pentru ca nu se ia in serios. e important, mai ales intr-o animatie, sa spui lucruri intr-un fel inedit si sa te joci. e un joc, un vis absurd, un pic kafkian, un pic epsteinian, o bufonerie poate, nici nu pretinzi la sfarsit ca ai pus degetul pe adevar.
a fost un festival la care s-a intamplat, deopotriva, sa ma asez la o coada de 100 de persoane sau sa nu mai prind bilet la o proiectie. concluzie?
it was a good one.

1 comment:

EgoN said...

subscriu la ce-ai scris, cu mentiunea ca mi-a placut mult si
'Three Sisters and Andrey' :)