21 January 2009

Intalniri incrucisate

Filmul Intalniri incucisate, pe care l-am vazut aseara in avanpremiera la Elvira Popescu, sufera de un defect major: nu e facut de Inarritu. Altfel, cum ii zice si numele, propune trei povesti paralele care se intersecteaza undeva, in niste puncte comune, din pacate lipsite de semnificatie. Pe reteta lui Babel, povestile oamenilor ar trebui sa te plimbe in jurul unor intamplari care se intersecteaza, pe parcursul a doua zile.
Insa filmul are cateva scapari: nu lamureste chiar toate povestile si lasa in aer cateva intamplari. Nimic nu ne uimeste, totul e previzibil. Nu aflam pana la sfarsit ce cauta fata din Slobozia in camera finlandezului sau daca personajul lui Andi Vasluianu moare au ba. De ce si-a taiat pana la urma venele Bogdanovici 2 si ce scop a avut povestea a doua in logica naratiunii? Habar n-am.
Singurul punct tare al filmului sunt actorii, care sunt pe alocuri impecabili (Andi Vasluianu, cel putin, pare reteta perfecta pentru a salva de penibil orice film mediocru - e adorabil in fiecare secventa).
Povestea reala care i s-a intamplat lui Mihai Dobrovolschi - si care, zice-se, sta la baza scenariului - avea potential pentru un film simplu, nu pentru o ciorba de zarzavat cum a iesit. Din pacate e doar pretext pentru alte cateva povesti lipsite de miez. Scena intalnirii intre Bogdanovici (Dobro) si tizul lui din inchisoare e atat de scurta si de fada, incat nici n-am inteles de ce filmul e prezentat ca fiind construit pe ideea asta. Este un pretext schiop; mai bine l-ar fi lasat in plata Domnului si ar fi facut filmul fara el.

6 comments:

Alexandra said...

tocmai m-am intors de la proiectia pentru presa si de la conferinta. am stat 100 de minute si m-am foit pe scaun si ma intrebam wtf?!?! din 3 in 3 replici. ajunsa in redactie, dai si scrie material despre film. dar cum sa fac asta cand filmul nu mi-a transmis nimic, in afara faptului ca cei trei actori principali (Oxana, Mimi Branescu si Andi Vasluianu) joaca cum trebuie... pe scenariul dat? dar da, sunt cam singurii care construiesc povestea aia generala.

e un film nelegat si plictisitor prin incoerenta. macar daca avea muzica mai multa, ca aia cata a fost e unul din putinele lucruri de apreciat, pentru ca traseaza povestea, o accentueaza, alaturi de actori.

sunt curioasa cum va fi primit de "publicul" romanesc, si-asa ignorant si necunoscator, intoxicat cu hollywoodisme!

Ramona Gabar said...

eu am facut pariu ca n-o sa ruleze, din lipsa de spectatori. dar asta inainte sa-l vad. acum n-as mai zice chiar asa, pentru ca totusi am vazut filme muuult mai rele care au Supravietuit...
haha

Alexandra said...

ei, de rulat va rula, oricum ar fi.

ideea e ca da, sunt multe mult mai proaste (eu nu stiu daca tu ai vazut "Dincolo de America" de Marius Barna, in comparatie cu care Supravietuitorul este parfum fin!), dar eu m-am si saturat sa ma lamentez cu ideea "lasa ma, bine ca fac si astia tineri" fara macar sa pot critica argumentat ce au facut :)

Anonymous said...

moare personajul lui Vasluianu (am aflat in direct de la regizoare). si asa o tacere penibila la conferinta de presa.. eu as fi vrut sa intreb ce e cu scena aia de secs metaforic-edulcorat, cu ea care sta si recita o poveste... dar m-am jenat :D

Anonymous said...

ca sa nu mai zic ca Bogdanovici ala din inchisoare ma calca pe nervi cu ingerii lui vazuti printre venele taiate. si ca nu semana cu Bogdanovici de la radio. si ca da, se putea fara primul episod. si come on, catelusii aia induiosatori in final, geez.

Ramona Gabar said...

haha, da, Ade, exact asa!! uitasm aceste detalii, sexu' ala pe covor... :)))
eu tocmai ma intorceam de la toaleta ca-i vad p-aia in actiune. il intreb pe Cristi "Da' spargatoarea unde e?" zice "Doarme in pat"

hahaha, grozav!!