17 August 2008

Anonimul: PET-urile si calutii de mare, pelicanii si artificiile

Mergand spre salupa in ziua plecarii, am auzit un comentariu: E posibil sa vezi caluti de mare, pentru ca ei stau la confluenta apelor sarate cu cele dulci.


:) Noaptea in care am mers pe plaja sa vedem aricii si aricii erau acolo, dolofani si adormiti, misunand pe plaja pustie in cautare de bunatati ramase de la turistii de peste zi, miscandu-se ca niste perne cu picioruse si amusinand cu boticul plin de nisip posibilitatea unui festin.

:) Momentul in care Luiza s-a oprit brusc din plimbarea pe malul marii uitandu-se in jos. Zarise acolo un calut de mare azvarlit de un val suparat pe o bucata de nisip. Luiza a zis "E viu" si atunci l-am aruncat in apa. A fost primul calut de mare pe care l-am vazut in fata ochilor, unul mare cat degetul meu aratator si verde ca o alga. Era fragil si frumos cum mi-l imaginasem, cambrat si incolacit inspre coada.


:( In ultima seara, organizatorii festivalului Anonimul au oferit publicului un imens foc de artificii de vreo 15 minute. In momentul in care a bubuit prima dintre ele, un catel a rupt-o la goana schelalaind printre oamenii asezati pe jos. Pentru prima oara in viata, am refuzat sa vad un foc de artificii. De altfel, Delta Dunarii trebuie ca este singura rezervatie a biosferei din lume in care se organizeaza spectacole de artificii. Reactia si spaima unui caine, obisnuit cu oamenii si cu mizerabilele lor obisnuinte zgomotoase, e un punct de reper din care din pacate nu intelegem mai nimic. Asa dupa cum o demonstreaza faptul ca plaja din Sfantu poarta urmele trecerii umane, sub forma ambalajelor si a dozelor de bere.

:( Cozi imense, sute de oameni inghesuiti pe salupe murdare, filme execrabile sau mediocre, vreo 3-4 bunicele.

:( Masa in sat: localnicii au invatat sa fie un pic speculanti si stiu cam cat m-ar costa o ciorba la un restaurant de fite - platesc si ma intorc si a doua zi, pentru ca in camping coada se intinde pana departe; plaja de seara: atmosfera de Eforie, colacei de inot, saltele de plaja, umbrele colorate - un spectacol neverosimil in Sfantu acum un an; Cetatea Interzisa: un complex de 4 stele cu jacuzzi, piscine si braduti ornamentali in mijlocul unui peisaj incredibil de viu si de colorat; spectatorii de filme reprezinta poate 10% dintre partcipantii la festival, restul e boemie - Sfantu e un loc cool cum era Vama acum 3 ani, se canta la chitara printre corturi in timp ce la cateva sute de metri ruleaza scurtmetraje. Pe cine intereseaza filmele? Pe cativa si nici aia buni. Glume proaste, aplauze la filmuletele grotesti HappyFish TV, atmosfera de meci, comentarii misogine sau rautacioase.


Calutul de mare e probabil bine acum, iar aricii vor putea misuna in voie, nestingheriti, dupa ce vor fi plecat toti cinefilii. Liliecii de langa camping vor intelege din nou cand vine noaptea, iar pelicanii se vor intoarce in stufarisul de unde au zbughit-o de frica bubuiturilor. Am aruncat cortul in debara si am rasuflat usurata. Eu la festivalul asta.....nu mai vin! In Delta da.

No comments: