18 June 2008

Pasarea magica a intunericului


Tocmai avusesem o dicutie cu Gabi Toma despre bufnite si despre capacitatile pe care le pot dezvolta oamenii care si-au ales bufnita ca totem si ma bucuram tare ca am descoperit asta despre Gabi si el despre mine. Imediat dupa asta m-a sunat Roli si mi-a zis "Ghici ce am eu in depozit" si aflu ca are o bufnita mica, pe care au gasit-o baietii intre usile depozitului.

Imi zice ca oricum nu poate sa ii dea drumul decat la noapte, asa ca ma asteapta si o eliberam intr-un loc frumos. Si dupa ce eliberam bufnita intr-un loc prietenos zice el, ma indoiesc zic eu (pentru ca eu mi-as fi dorit pentru bufnita salvata de noi un loc ca un paradis nocturn), mi-am dat seama ca pentru prima oara in viata am privit o bufnita de la cativa centimetri. Nu m-am putut abtine sa nu ii pun mana pe crestet, incercand sa o domolesc din spaima si sa o fac sa inteleaga ca avem intentii bune. Am poze cu acest animal, dar vreau sa va imaginati aceasta bufnita de marimea unei palme de copil. E un sentiment coplesitor sa stai langa el, de respect si bucurie si grija, cu urari de bine si grija si emotie.
A zburat incet si un pic poticnit, ca si cum abia ce invatase, dar cred ca gandurile mele bune o vor ajuta sa ajunga batrana.

Bufnita noastra mica are ochi care camufleaza ca e mica. Cine ar putea sa priveasca ochii astia si sa nu se simta mult mai mic, intimidat de un animal care ii incape in palma? (fotografii multumita lui Dan Comaniciu)





8 comments:

Delia said...

Gabi Toma e de la hp?clanul hp?small world.

Ramona Gabar said...

da, small world indeed. :)

Delia said...

:)))f tare!

Mikidos said...

Duamne! Ce coincidenta de nume fetelor!! Asa il cheama pe sefa'miu:)) Uite eu ce am avut acasa: http://what2do4fun.blogspot.com/2008/01/buhuhu.html

Ramona Gabar said...

woooow!!! nu creeeed!! pai si...??? ce s-a intamplat cu scumpetea? a supravietuit? a noastra a zburat, am eliberat-o, ne-am luat mana de pe ea, bufnitele trebuie sa isi duca viata prin copaci nu prin balcoane, atata timp cat sunt intregi.

Mikidos said...

@Ramona - uite povestea..http://papermoonfilm.blogspot.com/2008/01/blog-post.html. Dar ea a murit, ca era ranita si la noi nimeni la cabinetele vet nu stie ce sa faca in cazul acestei pasari..Daca m-as fi uitat eu la Animal Planet stiam mai bine..Dar! Cica este acum in Raiul paserilor de nuapte! E o harmalaie acolo..Pfai! De ne-des-cris!

Ramona Gabar said...

off, imi pare rau de micuta, dar se intampla in natura tot felul de chestii, cu implicatii ciudate la nivel de inima, ochi si maini.
pentru pasionatii de bufnite, stiu ca in seara asta, la ICR, o sa fie niste bufnite, de carton ce-i drept, agatate printre copaci. asa, ca pentru noaptea insitutelor culturale, sa le pazeasca ele, strajerii noptilor noastre albe.

Ramona Gabar said...
This comment has been removed by the author.